Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal, burgerschap en digitale geletterdheid zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er veel aandacht aan. De onderdelen Leren Leren en de sociaal-emotionele ontwikkeling komen in burgerschap terug bij onder andere lessen Kwink. Daarnaast wordt er in de lessen aandacht besteed aan het trainen van executieve functies.

Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken halen. Vorig schooljaar behaalden we met onze leerlingen de volgende resultaten:

• Rekenen: 70% van de leerlingen haalden het streefniveau.
  • Lezen: 95% van de leerlingen haalden het streefniveau.
  • Taal: 70% van de leerlingen haalden het streefniveau.
  • Burgerschap: is niet getoetst via Cito, toets en resultaten volgen nog.

Daarmee komen we totaal gemiddeld op 78% van de leerlingen die onze ambitie heeft behaald en daar zijn we trots op. We hebben een analyse gemaakt van taal en rekenen de oorzaken en zetten verbeteracties in.

Ten slotte deden op onze school 20 leerlingen mee aan de doorstroomtoets. Gemiddeld behaalden we VMBO KB/GL-TL.

Uitstroom

Waar kunnen onze leerlingen na school naartoe?

• 78% van onze leerlingen gaat na onze school naar voorgezet (speciaal) onderwijs met als doel een diploma.
  • 22% van onze leerlingen stroomden uit naar arbeid of dagbesteding.
  • Na een jaar zit 89% van de schoolverlaters uit het jaar 2022-2023 nog op de plek waar ze naartoe zijn gegaan.
  • In het schooljaar 2023-2024 was van 92,5% de verwachting in het OPP gelijk aan de daadwerkelijke uitstoom. Bij 7,5% was er een verschil tussen de verwachting in het OPP en de daadwerkelijke uitstroom

Kwamen onze leerlingen direct op de juiste plek?

We besteden heel veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en we bereiden onze leerlingen goed voor. Van de leerlingen die in schooljaar 2022-2023 uitgestroomd zijn, bevindt 89% na 1 jaar nog op dezelfde bestemming. 11% zit niet op dezelfde bestemming. De schoolnorm is behaald. Hier zijn we heel blij mee.

Klopt dit met wat wij van deze leerlingen verwachtten?

In schooljaar 2023-2024 is 92,5% van onze leerlingen uitgestroomd volgens onze verwachting. Dit wil zeggen van de leerlingen gingen naar de plek die twee jaar daarvoor op hun OPP stond vermeld. De landelijke norm van 75% hebben we daarmee gehaald.

Stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.