Doelen

Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier lees je wat we vorig jaar bereikten en waar we komend jaar aan willen werken.

De Fonkel werkt met een schoolplan 2023 tot en met 2025 om de kwaliteit van ons onderwijs te verhogen. Het plan helpt ons om onderwijs te blijven bieden waar alle betrokkenen tevreden mee zijn. Het schoolplan is te vinden op ons website. De jaardoelen worden opgenomen in het jaarplan.

Bereikt in 2023-2024

• Er is een visie op cultuuronderwijs ontwikkeld wat beschreven is in een cultuurplan voor De Fonkel.
  • De Fonkelraad (leerlingraad) is actief binnen De Fonkel.
  • We hebben samen met gemeente Ede en Youké een jeugdhulp aanbod op school gerealiseerd.

Nieuw jaar, nieuwe doelen

• Verder ontwikkelen van het verrijkte onderwijsaanbod, onder andere door kunst en cultuur op een samenhangende manier te verbinden met basisvaardigheden.
  • Onderwijszorggroepen door ontwikkelen en bestendigen. Samenwerking continueren met jeugdhulp organisatie Youké en gemeente Ede.
  • Samenwerking aangaan en continueren met de reguliere scholen en hen ondersteunen met onze expertise.
  • Onze pedagogische “huisstijl”, gekenmerkt door traumasensitiviteit en positive behavior support (PBS) continueren en uitbouwen, gericht op het creëren van een schoolklimaat waar de ontwikkeling van leerlingen centraal staat en waar het goed toeven is voor leerling en medewerker.